NorgesGruppen levererar mat och varor till butiker, näthandlare, restauranger, detaljister och grossister i hela Norge.
Logistik hjärtat i hela affären
Det betyder att logistiken kring ordrar och leveranser är hjärtat i deras affär. Kunder ska kunna beställa sina varor och få dem levererade snabbt och smidigt.
Övervakning och larm
Rg19 övervakar hela NorgesGruppens logistiksystem med tillhörande applikationer och affärsflöden.
Vår driftorganisation hanterar övervakning och larm. Tillsammans med kundens driftleverantör säkerställer vi en stabil och säker drift så att ordrar och leveranser rullar och fungerar som de ska.
– När det uppstår driftstörningar eller incidenter agerar vi problem managers för att reda ut problemen och hantera de underliggande orsakerna, berättar Petter Elfström, VP Consulting Services på Rg19.
75% färre incidenter
Genom vårt samarbete har vi stabiliserat logistikdriften markant. Övervakningen är proaktiv med över en halv miljon mättillfällen per dygn. Vi har förbättrat både helheten och detaljer ända ner till enskild ordernivå. Det har resulterat i 75% färre allvarliga driftstörningar och incidenter, säger Petter Elfström.
Utmaning
- Allvarliga driftstörningar i logistiken får inte uppstå.
- Beställningar och leveranser till butiker och restauranger måste rulla snabbt och smidigt.
Lösning
- Övervakning av hela logistiksystemet med tillhörande applikationer och affärsflöden.
- Stabil, säker drift i samarbete med driftleverantören.
- Vid driftstörningar och incidenter reder vi ut problemen och hanterar underliggande orsaker.
Resultat
75% färre allvarliga driftstörningar och incidenter sedan vi inledde vårt samarbete.
Fakta NorgesGruppen